E-ügyintézés
Tájékoztató az elektronikus ügyintézés lehetőségéről
Tisztelt Ügyfelünk!
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáp tv.) 9.§ (2) bekezdése értelmében Kazincbarcika Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) és a Kazincbarcikai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) digitális szolgáltatás nyújtására köteles szervek.
A Dáp tv. 19. § (1) bekezdése értelmében elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a digitális szolgáltatás nyújtására köteles szerv által nyújtott digitális szolgáltatások tekintetében
- a felhasználóként eljáró
- gazdálkodó szervezet,
- az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 3. §-a szerinti szervezet,
- ügyész,
- jegyző,
- az 1. pont hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság, valamint
- a felhasználó jogi képviselője.

Az elektronikus ügyintézés módjai:
Ön, mint felhasználó az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatait, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeit
- elsősorban a digitális állampolgárság keretalkalmazás útján,
- az egységes, személyre szabott ügyintézési felületen, vagy
- a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által közzétett tájékoztatásban foglaltaknak megfelelő elektronikus úton teljesítheti.
Az elektronikus azonosítási szolgáltatások igénybevételének feltétele az ügyfélkapu+ megléte vagy a digitális állampolgárság felhasználói profil létrehozása, melyről további részleteket a magyarorszag.hu oldalon érhet el.
2025. január 16. napját követően a - csak felhasználónévvel és jelszóval történő- egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás megszűnt, helyette kizárólag a Digitális Állampolgár eAzonosítás, illetve az emeltszintű Ügyfélkapu+ azonosítás igénybevétele lehetséges. [A DÁP tv. 46. § (1) bekezdése és a 119. § (5) bekezdése]
A változásokról Ügyfélkapu, Segítség itt olvashat.
Célunk az ügyek gyors, hatékony intézésnek biztosítása, közigazgatási ügyeknek a digitális térben történő intézése. Ezt Ön is segítheti azzal, ha a Rendelkezési Nyilvántartásban (elérhető: Rendelkezés Nyilvántartás (gov.hu)) rögzíti az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó nyilatkozatát. Részletes tájékoztatás az alábbi linken érhető el: Ismerkedjen meg a Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) szolgáltatással!
Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatala által használt nyomtatványokat, kitöltési útmutatókat megtalálja a kazincbarcika.hu oldalon. A személyes megjelentést igénylő ügyekben természetesen továbbra is várjuk ügyfélfogadási időnkben. Bővebb információ: kazincbarcika.hu.
Az elektronikus ügyintézés formái:
- E-önkormányzati Portál használatával: Önkormányzat kereső - E-Önkormányzat Portál (lgov.hu) oldalon publikált űrlapokon keresztül elektronikusan intézheti ügyeit. Az E-önkormányzat Portál (továbbiakban: Portál) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.
Jogosultak köre: A Portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére. A felület KAÜ azonosítást használ.
Honlapunkról az elektronikus ügyintézést itt érheti el: ohp-20.asp.lgov.hu - e-Papír (gov.hu): Azokban az ügyekben, amelyekre az Önkormányzat nem rendszeresített űrlapot, lehetőség van az e-Papír szolgáltatás igénybevételére, amellyel kapcsolatos tájékoztató, segítségnyújtás az e-Papír weboldalon érhető el.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben egy adott ügyben az E-Önkormányzati Portálon rendszeresített űrlap áll rendelkezésre, akkor ügyét kizárólag e Portálon keresztül tudja benyújtani.
Az ügyfeleink akkor jogosultak elektronikus azonosítás nélkül elektronikus ügyintézésre, ha az adott eljárási vagy ügyintézési cselekmény elvégzése vagy nyilatkozat megtétele nem elektronikus ügyintézés esetén egyáltalán nem igényli személyazonosító adat megadását.
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét arra, hogy minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni!
A hitelesítéssel kapcsolatban az alábbi elérhetőségeken tájékozódhat:
Természetes személyek esetén:
- eSZIG e-aláírás információk
2024. szeptember 1-től az elektronikus személyazonosító igazolványokhoz nem igényelhető elektronikus aláírási szolgáltatás, mivel a Dáp tv. 119.§ (8) bekezdése tiltja az Nytv. szerinti állandó személyazonosító igazolvány tároló elemén az elektronikus aláírás létrehozásához szükséges adat elhelyezését.
A 2024. szeptember 1-jét megelőzően kiadott, érvényes tanúsítványok érvényességük végéig – ide nem értve a tulajdonos általi visszavonás eseteit – felhasználhatóak és minősített elektronikus aláírás hozható általuk létre. - AVDH Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés
Az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés-szolgáltatás (AVDH) 2025. január 1-től csak a digitális szolgáltatást biztosító szervezet részére, a nevében eljáró személy nyilatkozatának hitelesítésére, valamint 2025. október 31-ig a támogató (E-Papr) szolgáltatással integráltan nyújtható. [Dáp tv. 119.§ (2) bek.]
Jogi személyek esetén pl.: e-szigno
Kérjük, hogy az űrlapokhoz csatolandó mellékleteket a feltöltés előtt hitelesítsék.
A Dáp tv. 9.§ (2) bekezdés értelmében az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal digitális szolgáltatás nyújtására köteles szervek.
Az elektronikus ügyintézés során használható kapcsolati adataink:
Kazincbarcikai Polgármesteri Hivatal | BAZKAZ | KRID: 207110385 |
Kazincbarcikai Polgármesteri Hivatal Adócsoport: | ADOKAZ | KRID: 760851724 |
Kazincbarcika Város Önkormányzata | KBVO | KRID: 154153378 |
Továbbra is biztosítjuk a papír alapú ügyintézés lehetőségét az egy munkanapot meghaladó, a küldemény benyújtását gátló üzemzavar esetén.
Tájékoztató dokumentumok:
- Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézési szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek részére
- Tájékoztató az elektronikus űrlapok benyújtásának menetéről
- Ügytipusok
- Adatkezelési tájékoztató